Znamy wyniki konkursu na jubileuszowe logo Zielonej Góry. Zwycięską pracą okazał się projekt, któremu w głosowaniu przypisano pierwszy numer. Jak się okazuje – konkursowe potyczki do najłatwiejszych wcale nie należały, bo każda z propozycji musiała zawierać akcenty zarówno 800-lecia powstania Zielonej Góry, jak i 700-lecia nadania praw miejskich.
W sumie zgłoszonych do konkursu zostało 113 projektów i to z nich wyłoniono 10 najlepszych prac, które poddano głosowaniu mieszkańców. Najwięcej głosów, bo ponad 2300, dostał projekt Marcina Sosnowskiego.
Pomysł przyszedł naturalnie. Pierwszym skojarzeniem było więc winogrona i winnice, bo to z nimi Zielona Góra kojarzy się w całej Polsce. Ale nie chciałem też żeby logo było banalne. Winogrona wykorzystałem więc w taki sposób – Marcin Sosnowski.
Nowe logo będzie pojawiało się na wszelkiego rodzaju materiałach promocyjnych naszego miasta. Dziś już natomiast pojawiło się na tabliczce nowo otwartego biura obchodów. Znajduje się ono w ratuszu. A czym będą zajmowali się jego działacze? O tym prof. Czesław Osękowski, przewodniczący komitetu obchodów jubileuszu.
Teraz zajmiemy się hasłem promocyjnym i przygotowywaniem kolejnych przedsięwzięć. Związanymi z upamiętnieniem tych jubileuszy. Na pewno pojawią się murale, szlak winiarski zostanie podkreślony, mieszkańcy wezmą też udział w tworzeniu tego programu. Będzie również konkurs dla organizacji pozarządowych – prof. Czesław Osękowski.
materiały: Radio Index